System CRM jako narzędzie budowania marketingu relacji.
Współczesne modele biznesowe i marketingowe duży nacisk kładą na indywidualny kontakt z klientem. Czemu się tak dzieje?
Zapewne z racji na to, że dobra występujące na rynku coraz bardziej upodobniają się do siebie technologicznie, jakościowo i cenowo - w związku z tym przedsiębiorstwa szukają nowych rozwiązań i kanałów, aby dotrzeć ze swoją ofertą do klienta i przekonać go, że wybranie jego produktu lub usługi jest najlepszym rozwiązaniem. Narzędziem, które wspiera poszukiwanie nowych dróg kontaktu z klientem jest system CRM.
Wesprzyj marketing relacji w Twojej firmie.
Marketing w ujęciu tradycyjnym za najistotniejszy element uznaje segmentację rynku, następnie kierowanie ofert do poszczególnych, wyodrębnionych segmentów, po czym koncentruje się na sprzedaży. Marketing relacji natomiast rezygnuje z grup docelowych w szerszym ujęciu na rzecz sprzedaży spersonalizowanej i poznaniu klienta indywidualnego - jego potrzeb i doświadczeń. Nastawia się na dialog między klientem a sprzedawcą, oraz zawiązanie relacji na dłuższy czas. Takie rozwiązanie pozwala na lepsze poznanie potrzeb klienta i stworzenie kompleksowej oferty. Klientowi zaś daje możliwość na bezpośrednią rozmowę z ekspertem, do którego zwraca się o pomoc i pewność, że sprzedawcy również zależy na pozytywnym rozwiązaniu jego bolączek.
Jak zatem budować markę przyjazną klientowi?
I tu właśnie swoje zastosowanie ma system CRM - (Customer Relationship Management), który usprawnia kontakt pracowników z klientami. Dzięki tego typu rozwiązaniu nie tylko nie tracimy ciągłości kontaktu z klientem, kiedy opiekun klienta będzie nieobecny w pracy, ale także możemy analizować jakie potrzeby do tej pory wykazywał nasz klient i w jaki sposób podtrzymywać tę relację, aby jego zadowolenie z jakości naszego kontaktu z nim stale rosło.
System CRM pozwala także na szybkie i sprawne wysyłanie mailingu do wybranych klientów. Możliwe jest ponadto zintegrowanie systemu CRM z call center, Biurem Obsługi Klienta, czy też z Działem Serwisu. Zapewnia to płynność przesyłu informacji między pracownikami, skraca czas ich reakcji - tym samym zwiększając zadowolenie klienta i tworząc markę przyjazną klientowi.