Co to jest system CRM?
CRM (Customer Relationship Managemement) to zarządzanie relacjami z klientami. Wpisuje się ona w działalność i strategię firmy, która nastawiona jest na podtrzymywanie stałego kontaktu z klientami i ciągły wzrost ich zadowolenia. CRM to podejście do zarządzania, które skupia w jednym miejscu wszelkie elementy składające się na kompleksową obsługę klienta.
Systemy CRM - doskonały sposób na poprawę działalności firmy
Systemy CRM to kompleksowe bazy danych, w których łatwo i szybko można odnaleźć pełną informację o kliencie, o podejmowanych działaniach wobec niego, wystawianych dla niego fakturach i powiązanych z nim projektach. Informacje i uwagi odnośnie klienta zapisywane w systemie pozwalają na dostosowywanie oferty w przyszłości dokładnie do jego potrzeb. Systemy pozwalają również na szybką kontrolę zadań, jakie pracownicy mają do wykonania, kontrolę efektywności działów sprzedaży i prowadzonych działań promocyjnych. Dostęp do systemów CRM możliwy jest zarówno w firmie, jak i poza nią, co znacznie ułatwia działalność przedsiębiorstwa, którego pracownicy dużą część zadań wykonują poza siedzibą firmy.
Systemy CRM posiadają budowę modułową i pozwalają na dowolne kształtowanie wyglądu dla potrzeb danej firmy. Powoduje to, że systemy CRM można zastosować w działalności prawie każdej branży. W systemach możliwe jest założenie kont różnego rodzaju - dostosowanych dla danego pracownika w zależności do wykonywanych zadań w firmie. Jest to dobry sposób na ograniczenie widoczności niektórych modułów dla wybranych grup pracowników.
Systemy CRM - zalety:
- łatwy dostęp do kompleksowej informacji o kliencie,
- lepsze zarządzanie czasem,
- szybka wymiana informacji między pracownikami firmy,
- indywidualizowanie klienta,
- wsparcie strategii zarządzania relacjami z klientami,
- wspólne prowadzenie projektów przez wielu pracowników,
- prowadzenie kampanii marketingowych i mierzenie ich efektywności,
- możliwość generowania raportów i podsumowań z działalności firmy,
- wzrost satysfakcji klientów,
- poprawa sytuacji finansowej przedsiębiorstwa.
Wybór dostawcy systemu CRM
Wdrożenie CRM jest procesem etapowym. Obejmuje ono znalezienie odpowiedniego systemu CRM najlepiej dopasowanego do potrzeb, następnie dostosowanie do rodzaju branży i głównej działalności firmy, która go potrzebuje. Może tutaj nastąpić dodanie nowych modułów lub dopasowanie istniejących. Opcjonalnie można dostosować również wygląd systemu, tak by nawiązywał do kolorystyki firmowej, zawierał logo i inne elementy związane z firmą.
Ważnym elementem jest również zapewnienie profesjonalnego szkolenia dla pracowników - dopasowanego do rodzaju użytkownika posiadanego przez niego w systemie. Korzystanie z systemu CRM jest równie z związane z możliwością występowania błędów - najlepiej wybrać takiego dostawcę, który zapewni kompleksową usługę - wdrożenie systemu CRM i outsourcing IT. Skorzystaj z naszych usług, a otrzymasz od nas najlepsze systemy CRM wraz z kompleksową i profesjonalną obsługą.