Najważniejsze zalety systemów CRM
Systemy CRM to narzędzia, które pozwalają skrócić cykl sprzedaży oraz zmniejszyć koszty administracyjne ponoszone przez firmę. CRM to jednak nie tylko narzędzie. To koncepcja zarządzania. Głównym jej celem jest zwiększenie efektywności pracy, poprawa znajomości potrzeb klienta i dopasowywanie do nich produktów i usług z oferty.
Zmiana strategii i orientacja na klienta jest konieczna we współczesnym biznesie. Dlatego warto korzystać z systemów informatycznych, które mają za zadanie wspomagać i ułatwiać zarządzanie relacjami z pomiędzy firmą, a klientem. Wdrożenie sytemu typu CRM może przynieść szereg korzyści i przede wszystkim ułatwić rozwiązywanie wielu problemów.
Najważniejsze zalety wdrożenia systemu CRM
Lepsza obsługa klienta
CRM pozwala na łatwy i szybki dostęp do danych klienta. Warunkiem jest oczywiście ciągła budowa i stała aktualizacja bazy danych klientów. W CRM możesz zebrać w jednym miejscu wszystkie informacje o kliencie, każdy zrealizowany kontakt z nim. Klient widzący zaangażowanie i rzeczywistą troskę o jego potrzeby docenia to. W efekcie możesz szybciej prowadzić sprawy klienta i robić to bardziej efektywnie. Dodatkowo, kiedy nie ma w pracy pracownika będącego bezpośrednim opiekunem klienta to inny pracownik, w większości przypadków, może przejąć sprawę klienta. Na bieżąco może on sprawdzić, jaki jest obecnie status realizacji zamówienia czy wykonania usług. Dodatkowo baza informacji, jest ułatwieniem dla samego opiekuna klienta. W kilku krokach może on bowiem sprawdzić historię klienta. W przypadku wielu tematów dotyczących jednego klienta czy długofalowej współpracy jet to nieoceniona pomoc.
Elastyczność narzędzia
Systemy CRM z naszej oferty to nowoczesne oprogramowanie, które dopasowuje się do Twoich potrzeb. To Ty wdrażając CRM dopasowujesz go do swojej kultury biznesowej. Nigdy przeciwnie. Dodatkowo systemy CRM mają modułową budowę, która pozwala na ich rozbudowę. CRM może się zatem rozwijać wraz z rozwojem Twojej firmy i dopasowywać do Twoich potrzeb.
Zmniejszenie kosztów rekrutacyjnych
Restrukturyzacje czy zmiany w liczbie pracowników są zazwyczaj nieuniknione. Nie sposób wyeliminować w takim przypadku koszty rekrutacji i wdrożenia nowego pracownika. W przypadku, gdy firma posiada system CRM wydatki tego typu można wyraźnie zmniejszyć. Czas, jaki jest potrzebny na wdrożenie nowego pracownika to głównie samodzielna nauka obsługi systemu. Dodatkowo, gdy tworzysz w CRM własną firmową bazę know-how to nowy pracownik może w każdej chwili odwołać się ze swoją wątpliwością do tej bazy. To powoduje, że nie ma konieczności angażowania innych pracowników do rozwiązania podstawowych problemów nowego pracownika.
Utrata pracownika ≠ utrata danych
Z CRM odchodzący pracownik nigdy nie wiąże się z utratą danych. Informacje o projektach i klientach, których był opiekunem są zebrane w CRM w jednym miejscu. Łącznie z korespondencją mailową. Eliminuje to sytuację, w której dane klientów są tracone wraz z odejściem z pracy danego pracownika. Oznacza to również, że łatwo można wdrożyć nowego pracownika na miejsce odchodzącego.
Utrzymywanie klienta
Systemy typu CRM są doskonałe do wydajnego utrzymywania relacji z klientami. Przykładowo klient kupił u Ciebie hosting domeny na rok. Za rok nie będziesz pamiętał, kiedy dokładnie to nastąpiło. Dzięki CRM-owi nie musisz pamiętać o setkach spraw Twoich klientów - system zrobi to za Ciebie. Jak? Wystarczy, że ustawisz sobie przypomnienie, a CRM poinformuje Cię w odpowiednim czasie o konieczności kontaktu z klientem.
Analizowanie wyników firmy
Najlepsze systemy CRM posiadają możliwość nie tylko prowadzenia działań firmowych, ale również ich analizowania i raportowania. To doskonały sposób na sprawdzenie efektywności realizowanych działań sprzedażowych czy kampanii marketingowych. W efekcie możliwość podejmowania kluczowych decyzji dla firmy, sposobu wynagradzania pracowników czy rozwiązywania problemów.
Dostęp do systemu z każdego miejsca na świecie
Twoi pracownicy często są w podróżach służbowych? Potrzebują dostępu do systemu CRM nie tylko podczas pracy w biurze? Systemy CRM pozwalają obecnie użytkownikowi na dostęp przez przeglądarkę www z dowolnego miejsca na świecie. Tym samym pracownicy mają dostęp do danych i stały kontakt z klientem niezależnie, gdzie się znajdują.
Profilowanie klienta i dopasowywanie do niego strategii działań
System CRM pozwala Ci na tworzenie grup klientów i dopasowywanie kolejnych potencjalnych czy już obecnych klientów do nich. Grupy można tworzyć na podstawie dowolnie wybranych cech. Następnie stworzyć strategię marketingową dla każdej z grup.
A Ty jakie zalety dostrzegasz w systemach CRM?